Du er her: Forside > Nyhetsarkiv > Nyhetssak

Nyhet

Innkjøpstjenesten lanserer snart NY IDA    

Innkjøpstjenesten lanserer snart NY IDA

23.11.2016 08.47.11 av Renate Mortensen

Som annonsert på økonomisenterets fagdag i september, blir gode gamle IDA byttet ut med et nytt kontraktsadministrasjonsverktøy (KAV) fra Mercell. Det nye avtaleverktøyet vil bli tilgjengelig om kort tid, men IDA vil fortsatt være mulig å bruke i en overgangsfase. Vær OBS! på at vi fremdeles jobber med å flytte avtalene fra IDA til det nye avtaleverktøyet, men vi regner med at alle avtalene er overført innen 01.01.2017.

Visuelt vil det nye verktøyet være noe annerledes enn IDA, men samtidig tror vi at mye vil være gjenkjennbart som f.eks. måten avtalene er kategorisert og hvordan informasjonen fremkommer i oversikten. Vi får også noen nye og spennende muligheter i KAV som vi kanskje har savnet i IDA. F.eks. blir tilbakemeldinger vedr. avtalene enklere fordi det nå skal gis tilbakemeldinger direkte i KAV på den avtalen det gjelder.

Hver avtale har en egen tilbakemeldingsfunksjon der informasjon om avvik, ris og ros skal meldes tilbake til innkjøpstjenesten. Leverandørene vil ikke kunne se disse meldingene, men de blir loggført slik at vi kan benytte informasjon til eksempelvis avtaleoppfølging.

 

Informasjon om avtalene vil bli mer detaljerte og enklere å finne uten å måtte lese hele avtaledokumentet. Vi vil også kunne fremheve viktige krav/punkter som må følges ekstra opp og retur- og garantibetingelser kan fremheves slik at denne informasjonen blir mer tydelig. Dette er bare noen av nyhetene som kommer. I tillegg vil disse funksjonene være tilgjengelig for alle brukere av KAV:

 

  • Ingen ekstra pålogging, tilstrekkelig å være pålogget TFKs nettverk
  • Ha kontinuerlig tilgang til oppdatert kontaktdata hos leverandørene
  • Gjennomføring av mini-konkurranser direkte fra avtale (Parallelle rammeavtaler)
  • Gi tilbakemelding om avtalen i en egen tilbakemeldingsfunksjon
  • Fullstendig dokumentasjon og historikk  

 

Avtaleansvarlig hos TFK vil i tillegg kunne:

  • Overføre informasjon fra gjennomført konkurranse direkte fra KGV til KAV
  • Send spørsmål og henvendelser til leverandører - avtaleoppfølging
  • Synkroniser avtaledatoer med kalenderen
  • Varsling på epost ved utløp av avtaler
  • Reforhandle og prolongere avtaler
  • Innføre elektronisk signatur av avtaler  

 

Vi i innkjøpstjenesten ønsker at dere tar i bruk det nye avtaleverktøyet så snart som mulig og gir oss beskjed om hvordan dere opplever verktøyet. Vi ønsker å høre deres mening om verktøyet og om brukervennligheten, funksjonaliteten og ikke minst om dere finner den informasjon dere har behov for.

Meld fra til innkjøpstjenesten på e-post: innkjop@tromsfylke.no

Stikkord: Avtale Avtaleoppfølging IDA KAV

Skriv ut print
rating


  Kommentarer

Det er ingen kommentar. Skriv den første kommentaren ...

Ditt navn
E-post
Nettsted
Tittel
Kommentar